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Renderer/MentalRay

MetaSL Material Library 설치법

by biped 2012. 5. 8.

http://materials.mentalimages.com/browse.php

 

Using the Material in Autodesk 3ds Max 2010


1. Uncompress the material zip file. The following folders are created:


shaders

shaders precompiled

textures

xmsl


zip파일 압축을 풀면 다음과 같은 폴더가 생성됩니다.


2. Copy MetaSL files from the shaders directory to <3ds Max root>\hardwareshaders\MetaSL.

shaders 안의 MetaSL 파일은 <3ds Max root>\hardwareshaders\MetaSL 경로안에 넣어줍니다.


3. If you are using the 32-bit version of 3ds Max, copy the contents of shaders_precompiled\nt-x86

to <3ds Max root>\mentalray\shaders_autoload\shaders.

32비트 버젼의 맥스를 사용하고 있다면 shaders_precompiled\nt-x86 폴더 안의 파일을 <3ds Max root>\mentalray\shaders_autoload\shaders 폴더안에 넣어줍니다.


4. If you are using the 64bit version of 3ds Max, copy the contents of shaders_precompiled\nt-x86-64

to <3ds Max root>\mentalray\shaders_autoload\shaders.

64비트 버젼의 맥스를 사용하고 있다면 shaders_precompiled\nt-x86-64 폴더 안의 파일을 <3ds Max root>\mentalray\shaders_autoload\shaders 폴더안에 넣어줍니다.


5. Add the textures directory to the 3ds Max texture search path.

맥스 텍스쳐 검색경로에 textures 디렉토리를 추가해줍니다.


6. In 3ds Max, create a DirectX Shader material.

맥스 실행 후 DirectX Shader 재질을 만들어 줍니다.


7. Select the material’s .xmsl file as the DirectX Shader to use. The MetaSL material will be used in

the Max viewport and for any mental ray  rendering.

DirectX Shader 재질에 .xmsl 파일을 사용하여 멘탈레이 렌더러로 렌더링 합니다.

 


Perforated Sheet Metal 테스트 이미지.




추가:


Using the Material in Autodesk 3ds Max 2011


1. Uncompress the material zip file. The following folders are created:


 shaders

 textures


2. Copy MetaSL files from the shaders directory to

<3ds Max root>\mentalimages\shaders_standard\metaSL\MSL.


3. Add the textures directory to the 3ds Max texture search path.


4. In 3ds Max, create a DirectX Shader material.


5. Select the material’s .xmsl file as the DirectX Shader to use. The MetaSL material will be used in

the Max viewport and for any mental ray  rendering. 


다운로드 받아 2014버젼에서 테스트 해보니 되는 것보다 안되는게 많습니다.  주로 텍스쳐 에러가 많이 뜹니다. 



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